shadow_left
Logo
Shadow_R
 
 НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ ІППО
 
Розвиваймо творчі здібності молодших школярів Надрукувати Надіслати електронною поштою
 Розвиток творчих здібностей - необхідна умова формування повноцінної особистості, здатної до саморозкриття, самовизначення та саморозвитку. Саме здатність до творчості робить людину духовно незалежною, допомагає привносити у світ щось своє: нове, незвичне, «інакше». Значні можливості для творчого збагачення молодших школярів мають уроки літературного читання.
Пропонуємо низку творчих завдань, які можна запропонувати учням початкових класів безпосередньо на уроках читання або на заняттях групи подовженого дня. За умови небайдужості батьків такі завдання можна виконувати з дітьми вдома. Бажаємо успіхів!
Л.В.Кравчук. Творчі завдання на уроках літературного читання в початкових класах
Про Л.В.Кравчук
 
Казка як чинник засвоєння дітьми етичних норм Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageВеликий вплив на засвоєння молодшими школярами етичних норм  як цінностей вищого порядку мають казки, оскільки найкращим чином відповідають запитам дітей цього віку. Казки завжди виховували в дітях уміння любити, співпереживати, піклуватися про себе та інших. Читаючи казку, дитина не тільки знайомиться з її захопливим сюжетом, а й через особистісне сприйняття, оцінку характерів та вчинків героїв засвоює етичні норми – ціннісні орієнтири людського життя. У психолого-педагогічній науці інтерес  до казки як засобу виховання дитини існує давно.  Разом з тим тільки в останні роки  виникло поняття «казкотерапія»  як самостійний напрямок психолого-педагогічної  практики.
Л.В.Кравчук. Казка як чинник засвоєння молодшими школярами етичних норм

 
Література як засіб духовно-душевного розвитку особистості Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageХто в дитинстві не купався в чарах казок та оповідок, не радів перемозі справедливості й добра? Кожному хотілося бути красивим і чистим душею… Сьогодні, в умовах дефіциту духовності, коли людські душі не завжди відкриті чистому і щирому співчуттю, цінність літературного слова набирає особливої актуальності. Фонетична розкіш, лексичне та фразеологічне багатство, синтаксична гнучкість, величезні словотворчі можливості  - ось загальна характеристика мови літературних творів для дітей. Серед багатьох майстрів слова виокремлюється мистецький почерк Бориса Грінченка, що привертає до себе увагу простотою й доступністю, природністю й душевністю. Про це йдеться в статті доцента кафедри методики та психології дошкільної та початкової освіти ІППО Алли Миколаївни Гончаренко (на фото).
А.М.Гончаренко. Література як засіб духовно-душевного розвитку особистості у дошкільному дитинстві
Про А.М.Гончаренко

 
Дидактичні матеріали про осінню пору Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageВ Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягідками калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить Осінь ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Ось як починається Осінь.
Пропонуємо увазі вчителів добірку матеріалів про осіннню пору,  який можна використати на уроках читання і української мови, природознавства, образотворчого мистецтва, а також під час проведення виховних годин.

 
Матеріали про Україну і українців Надрукувати Надіслати електронною поштою

Image24 серпня 1991 року Україна стала незалежною державою, а цей день став не тільки святом усіх українців, але й змінив усталений хід історії.  Не забуваймо, що в 2011 році ми будемо відзначати 20-річний ювілей цієї визначної події.
Я дитина українська, вкраїнського роду. Українці – то є назва славного народу! (Ю. Шкрумеляк).
Пропонуємо увазі вчителів добірку матеріалів про Україну і українців,  який можна використати на уроках читання і української мови, природознавства, образотворчого мистецтва, а також під час проведення виховних годин.

 
Спеціальні вправи, які можна проводити на уроках читання Надрукувати Надіслати електронною поштою

Одним із чинників виразного читання є правильне мовне дихання, оскільки воно забезпечує нормальне звукоутворення, створює умови для підтримки оптимальної гучності мовлення, збереження його  плавності та інтонаційної виразності чіткого дотримання пауз. Необхідність спеціальних вправ з дихання для молодших школярів обумовлена розвитком у них усіх органів дихання, тож таке тренування сприятиме їх нормальному розвитку та застрахує від перевантажень у старшому віці.

 
В.О.Сухомлинський про дитяче читання Надрукувати Надіслати електронною поштою

Про яку б сферу діяльності школяра не йшлося (розумову чи естетичну, моральну чи трудову), В. Сухомлинський завжди апелював до книжки, яку вважав найвпливовішим засобом виховання гармонійної особистості дитини. Недарма одним з культів, які  панували в школі великого педагога, був культ книги.
Я не уявляю собі, писав В.Сухомлинський,  повноцінного, всебічного розвитку підлітка, юнака, дівчини без того, щоб вони не мали своїх улюблених книжок, своїх улюблених письменників. Виховуючи людину, проектуючи її особистість, я завжди прагнув того, щоб уже в початковій школі в кожного мого вихованця була своя маленька бібліотечка.

 
Особливості вивчення курсу „Читання” в 2 класі Надрукувати Надіслати електронною поштою

Image2 класі робота спрямовується на формування в дітей повноцінної навички читання, яка включає в себе технічну і смислову сторону. Смислова сторона читання (розуміння тексту) передбачає розуміння другокласниками більшої частини слів у тексті, вжитих як у прямому, так і в переносному значенні, змісту кожного речення тексту, смислових зв’язків між ними і частинами тексту, фактичного змісту тексту, основної його думки. Технічна сторона читання охоплює такі компоненти, як спосіб читання, правильність, виразність і темп.

 
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ Надрукувати Надіслати електронною поштою

При виявленні в учнів перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти  могли  б виконувати нескладні фізичні вправи. Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених  письмом пальців.  Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі дітям і легкі для виконання. Кожна вправа виконується 3-4 рази в середньому темпі. Тривалість фізкультхвилинки 2-3 хвилини.

 
Мовчазне читання в початкових класах Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageЧитання є складним процесом, який неможливо визначити однозначно, оскільки існує багато різновидів діяльності, яка зветься читанням: читання мовчки гостросюжетного твору, перечитування улюблених поезій (для себе), читання вголос (для когось), переглядання тексту в пошуках певної інформації, читання з певним навчальним завданням, перечитування власного тексту з метою його вдосконалення і т.д.     
В основі всіх різновидів читання лежить спроможність “перевести” графічні знаки у зміст, який втілений у друкованому чи рукописному матеріалі…