Тема першого уроку винесена в заголовок поданої статті: саме вона має налаштувати учнів на роботу з книжкою, з художніми творами. Пропонуємо вашій увазі фрагмент підручника О.М.АВРАМЕНКА й Г.К.ДМИТРЕНКО «Українська література. 8 клас» (К.: Грамота, 2008) і розробку уроку. Творчої наснаги й успіхів вам у новому навчальному році! |
«Дмитро Омелянович Луценко тонко відчував слово — дуже природно й органічно він його пестив і шліфував», - розповідав творчий побратим поета композитор Анатолій Пашкевич.Поет написав більше трьохсот текстів пісень. До його рядків зверталися шістдесят три композитори. Такі пісні, як «Мамина вишня», «Карпати, Карпати...», «Осіннє золото» назавжди увійшли до репертуару виконавців української пісні. А його прославлена пісня «Києве мій» про «каштани, що знову цвітуть і дніпровські хвилі, що вічно б’ють» на музику Ігоря Шамо стала гімном нашої столиці. Щороку на Полтавщині проходить луценківське мистецьке свято, на якому відбувається вручення літературно-мистецької премії імені Дмитра Луценка "Осіннє золото", що присуджується за примноження національних пісенних традицій. Конспект уроку «Дмитро Луценко – поет-лірик, поет-пісняр». Методична модель уроку «Познайомимось із Дмитром Луценком». |
Так склалося, що в Україні поет і політик, і державний діяч, і борець за свою державу й за людину – життя вимагає від нього мужності у слові й дії. Поет і учасник процесу творення держави, і суворий суддя перетворень, які відбуваються в суспільстві. Невситимою жадобою правди перейнята уся творчість Михайла Шевченка - і публіцистика, і філософська лірика, і лірика інтимна, і пейзажна. Конспект уроку в 10 класі «Творчість Михайла Шевченка». Конспект уроку «Михайло Шевченко». |
Інтегрований урок (від лат. Integratio – поповнення) - тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів. Міжпредметна інтеграція може бути: 1) повна (становити собою об»єднання в одному курсі різних навчальних предметів: фізика+хімія+астрономія+природознавство); 2) часткова (полягати в поєднанні підпорядкованого одній темі матеріалу різних предметів). Від інтеграції необхідно відрізняти короткі принагідні вкраплення в урок відомостей з інших предметів. У такому разі йдеться про міжпредметні зв’язки, застосування яких сприяє глибшому сприйманню й осмисленню виучуваного, розвиткові ерудиції школярів тощо. Бінарний урок (від лат. binarius - подвійний) – різновид інтегрованого уроку, що органічно поєднує вивчення двох предметів, наприклад, мови та історії, мови й математики, мови й образотворчого мистецтва, мови й музики і под. Мета бінарного уроку - зміцнення знань, удосконалення умінь і навичок на оновленому мовному матеріалі. Інтегровані уроки: презентація (282 Kb) |
«Людино, вибери свою долю: серце дитини, меч воїна, крила орла…». Ці слова стали життєвим кредо, духовним девізом Олеся Бердника – письменника-фантаста, футуролога, мислителя-філософа, громадського діяча. Упродовж усього свого життя - усіма думками, помислами, роздумами, творами і діями він намагався розбудити в своїх сучасниках еволюційну творчу силу… Олесь Бердник: презентація (3,42 Mb) |
Навесні 2000-го року Ліна Костенко стала першим лауреатом Міжнародної літературно-мистецької премії імені Олени Теліги. На церемонії вручення премії поетеса згадала про замітку в газеті, яка її вразила: старшокласниця писала, що ніхто із сучасних поетів їй не подобається, а серед поетів-класиків, вірші яких щось-таки пробуджують у душі, назвала Ліну Костенко. Це немалий тягар – так писати, щоби в нагороду за свою каторжну працю дістати бронзовий вінок слави. Та важливо не це. Головне – усвідомити, що живе в Україні, в нашому з вами Києві Ліна Костенко – поет світової величини. |
«Я так пишу, як дихаєте ви…», - ці слова українського поета Олексія Прокоповича Довгого стали лейтмотивом усієї його багатогранної творчості. Я щиро вдячна долі, що дала мені можливість особисто спілкуватися з Олексієм Прокоповичем. Розмовляє він спокійно, лагідно, цікаво, але про себе багато говорити не хоче. «Нехай мої поезії розкажуть про мене», - говорить Олексій Прокопович. |
|