shadow_left
Logo
Shadow_R
 
 НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ ІППО
 
Експеримент «Формування інтелектуальної культури особистості… » Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageЕксперимент всеукраїнського рівня на тему: «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу” (наказ МОН України № 271 від 06.04.2006р.)

Науковий керівник дослідження - Олександр Якович Митник, кандидат психологічних наук, доцент кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти КМПУ ім. Б.Д.Грінченка.

 
Основні завдання та поняттєвий апарат експерименту Надрукувати Надіслати електронною поштою

Провідною метою дослідження є формування культури мислення молодшого школяра та розвиток інтелектуальної культури вчителя.
Основні завдання дослідження:
розкрити зміст феномену «культура мислення молодшого школяра» та «інтелектуальна культура вчителя», розробити рівні розвитку зазначених феноменів;
розробити технологію розвитку інтелектуальної культури майбутнього вчителя;
розробити технологію формування культури мислення молодшого школяра.
Поняттєвий апарат експерименту.

 
Формування культури мислення молодшого школяра на уроках математики Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageСформувати культуру мислення можна за умови організації навчально-творчої діяльності учнів на уроках математики. Навчальна творчість на уроках математики – це вид діяльності, спрямованої на розв’язування навчально-творчих завдань. До навчально-творчих завдань ми відносимо: комбіновані завдання, завдання з логічним навантаженням, завдання з паличками, завдання на конструювання, на кмітливість. Творчість як створення чогось нового ми розглядаємо на суб’єктивному рівні, коли дитина відкриває виключно для себе щось нове: арифметичну властивість, певну закономірність, новий спосіб розв’язання задачі тощо. Від таких «відкриттів» діти отримують велике інтелектуальне задоволення, справжню насолоду, у них поліпшується настрій. Чим більше створюватиметься для учнів ситуацій утруднення, які вони спроможні подолати, тим частіше вони переживатимуть радість відкриття, тим інтенсивніше у них розвиватиметься інтерес до знань. Отже, результатом навчальної творчості є самовдосконалення, саморозвиток особистості.

 
Технологія будови уроку як цілісного творчого процесу Надрукувати Надіслати електронною поштою
ImageУ межах експериментальної роботи всеукраїнського рівня на тему: «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу» автором педагогічної ініціативи, доцентом кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка О.Я. Митником розроблено технологію побудови уроку як цілісного творчого процесу. Такою технологією можуть користуватися вчителі початкової школи, вчителі дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів.
Технологія побудови уроку як цілісного творчого процесу

Детальніше...
 
Дослідно-експериментальна робота ІППО Надрукувати Надіслати електронною поштою

Інформація про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня на базі дошкільних та загальноосвітніх закладів міста Києва на 2009-2010 рік

 
Обговорюються результати експериментального дослідження Надрукувати Надіслати електронною поштою

Image13 квітня 2011 року на базі НВК №240 «Соціум» відбулося виїзне засідання Вченої ради Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти, науки, молоді і спорту України. У процесі роботи Вченої ради було обговорено хід та результати експериментального дослідження Всеукраїнського рівня на тему: «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу» (наказ МОН України №271 від 06.04.2006 р.). Про хід та результати дослідження доповів О.Я.Митник – автор педагогічної ініціативи, науковий керівник дослідження, доктор педагогічних наук, доцент кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка (на фото).
О.Я.Митник. Навчання як цілісний творчий процес – провідний результат експериментального дослідження всеукраїнського рівня: презентація (2,5 Mb)
Про О.Я.Митника