Експеримент всеукраїнського рівня на тему: «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу” (наказ МОН України № 271 від 06.04.2006р.)
Науковий керівник дослідження - Олександр Якович Митник, кандидат психологічних наук, доцент кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти КМПУ ім. Б.Д.Грінченка. |
Провідною метою дослідження є формування культури мислення молодшого школяра та розвиток інтелектуальної культури вчителя. Основні завдання дослідження: розкрити зміст феномену «культура мислення молодшого школяра» та «інтелектуальна культура вчителя», розробити рівні розвитку зазначених феноменів; розробити технологію розвитку інтелектуальної культури майбутнього вчителя; розробити технологію формування культури мислення молодшого школяра. Поняттєвий апарат експерименту. |
Сформувати культуру мислення можна за умови організації навчально-творчої діяльності учнів на уроках математики. Навчальна творчість на уроках математики – це вид діяльності, спрямованої на розв’язування навчально-творчих завдань. До навчально-творчих завдань ми відносимо: комбіновані завдання, завдання з логічним навантаженням, завдання з паличками, завдання на конструювання, на кмітливість. Творчість як створення чогось нового ми розглядаємо на суб’єктивному рівні, коли дитина відкриває виключно для себе щось нове: арифметичну властивість, певну закономірність, новий спосіб розв’язання задачі тощо. Від таких «відкриттів» діти отримують велике інтелектуальне задоволення, справжню насолоду, у них поліпшується настрій. Чим більше створюватиметься для учнів ситуацій утруднення, які вони спроможні подолати, тим частіше вони переживатимуть радість відкриття, тим інтенсивніше у них розвиватиметься інтерес до знань. Отже, результатом навчальної творчості є самовдосконалення, саморозвиток особистості. |
У межах експериментальної роботи всеукраїнського рівня на тему: «Формування інтелектуальної культури особистості у межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу» автором педагогічної ініціативи, доцентом кафедри методики і психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка О.Я. Митником розроблено технологію побудови уроку як цілісного творчого процесу. Такою технологією можуть користуватися вчителі початкової школи, вчителі дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів. Технологія побудови уроку як цілісного творчого процесу |
Детальніше...
|
|
|