Одна справа провести урок у класі, інша – в музеї, та ще коли учні пробують себе в ролі екскурсоводів та в ролі науковців, які добирають матеріал для екскурсії. Музейні експонати, пам’ятки історії та архітектури чудово допомагають пов’язати минуле й сучасність. Саме музейна педагогіка, тобто система пізнання, яка передбачає використання в навчальному процесі автентичних пам’яток, надає можливість пов’язати програмовий матеріал з конкретними матеріальними свідченнями минулого. Музейні предмети виступають як свідки реальності минувшини. У той же час вони є опорними сигналами, які зав’язують на собі певну інформацію, таким чином розповідь про митця не є абстрактною. Програмовий матеріал стає конкретнішим, зрозумілішим, ближчим і, що цінно, значно цікавішим для учнів (Н.М.Діденко, учитель ЗОСШ № 256 м.Києва).
|