shadow_left
Logo
Shadow_R
 
 НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ ІППО
 
Науково-методична конференція ІППО для вчителів українознавства Надрукувати Надіслати електронною поштою

Image22 серпня 2011 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулася науково-методична конференція «Українознавство в системі гуманітарної освіти та виховання учнів ЗНЗ м. Києва: досвід, проблеми, перспективи» для вчителів українознавства.
На фото. Виступає директор Національного науково-дослідного інституту українознавства, доктор філологічних наук, професор П.П.Кононенко.
Т.С.Лавренчук. Використання інтерактивних методів навчання на уроках українознавства: презентація (588 Kb)
І.А.Головай. Авторська програма викладання українознавства в 9 класі: презентація (187 Kb)

У роботі конференції взяли участь понад 70 педагогічних та науково-педагогічних працівників, серед яких - науковці Національного науково-дослідного інституту українознавства, методисти районних науково-методичних центрів, учителі українознавства шкіл, ліцеїв та гімназій; керівники шкільних факультативів, кабінетів, музеїв, лабораторій, гуртків українознавчого, країнознавчого, народознавчого, етнографічного спрямування.
ImageКонференція мала на меті проаналізувати стан викладання українознавства у столичних школах, ознайомити вчителів із новими досягненнями українознавчої науки, обговорити основні напрями розвитку українознавства в столичному освітньому середовищі. Було порушено як теоретико-методологічні, так і практичні аспекти викладання українознавства в ЗНЗ столиці, зокрема питання зміцнення українознавчих засад освітньо-виховного процесу в ЗНЗ, програмно-методичного забезпечення викладання предмета в початковій, основній та старшій школі, використання українознавства у виховній роботі, розроблення підручників і посібників, підготовки та підвищення кваліфікації вчителів українознавства.
Лейтмотивом конференції стала думка, що шкільне українознавство є не лише засобом популяризації серед учнівської молоді сучасних досягнень українознавчої науки чи поглиблення в учнів знань про Україну та українство, а насамперед важливим елементом у становленні світогляду українських школярів, формуванні їхнього ставлення до навколишнього світу, інструментом набуття ними майстерності жити, засобом пізнання свого народу, його історії та культури, усвідомлення нерозривної єдності з попередніми поколіннями, їхнім духовним світом, формування національної самосвідомості та патріотизму як сутнісних основ прояву українознавства в життєдіяльності, виховання поваги до Української держави.
Зацікавлення учасників конференції викликала доповідь директора Національного науково-дослідного інституту українознавства, Президента Міжнародної асоціації «Україна і світове українство», доктора філологічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України Петра Петровича Кононенка «Проблеми викладання українознавства в сучасній школі». Учений зі світовим ім’ям охарактеризував українознавство як інтегративну науку, окреслив напрями його розвитку як навчально-виховної дисципліни в українській школі, перспективи співпраці ННДІУ з ІППО та столичними  ЗНЗ.
У своєму виступі «Українознавство XXI століття: суспільні виклики, вимоги та напрями розвитку» завідувач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор Фелікс Львович Левітас (на фото) висвітлив українознавчу складову в роботі Інституту та очолюваної ним кафедри, наголосивши, що українознавство як навчальна дисципліна викладається всім категоріям педагогічних працівників, які навчаються на курсах підвищення кваліфікації. Промовець окреслив коло проблем, вирішення яких здатне покращити вивчення українознавства у школах та посилити використання його виховного потенціалу.
ImageІз доповіддю «Соціальні аспекти культурного процесу в Україні» виступив завідувач кафедри історії України та методики навчання Інституту лідерства та соціальних наук КУ імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор Арсен Леонідович Зінченко (на фото). Він наголосив на важливості формування в учнів історичної свідомості, наукового підходу до вітчизняної історії, акцентував на визначній ролі вчительства у формуванні світоглядних засад підростаючого покоління.
Можливості використання інтерактивних методів навчання на уроках українознавства розкрила у своєму виступі вчитель українознавства спеціалізованої школи № 273 м. Києва Тетяна Семенівна Лавренчук, педагог із багаторічним досвідом викладання в  школі, автор передового педагогічного досвіду в галузі педагогіки співпраці та взаємодії.
Багаторічним практичним досвідом використання українознавчих засад у навчально-виховному процесі поділилася з колегами викладач українознавства, завідувач лабораторії українознавства Українського гуманітарного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка Ірина Андріївна Головай. Вона  ознайомила учасників конференції зі змістом авторської програми з українознавства для 9 класу.
Методист науково-методичного центру суспільствознавства та українознавства, викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка Юрій Віленович Беззуб проаналізував стан викладання українознавства в столичних ЗНЗ у минулому році, ознайомив колег із роботою Інституту щодо підвищення кваліфікації вчителів українознавства та запланованими для них науково-методичними заходами в 2011-2012 навчальному році.
Цьогорічна серпнева конференція для вчителів українознавства засвідчила, що проведення таких науково-методичних зібрань є необхідним і корисним, адже вчителі отримують можливість познайомитися з існуючими та перспективними напрямами популяризації сучасних досягнень українознавчої науки, методиками поглиблення в учнів знань про Україну та українство, практичними засобами зміцнення українознавчих засад шкільного освітньо-виховного процесу; обмінятися практичним досвідом, зміцнити творчий дух та отримати натхнення для подальшої роботи.

 
< Попередня   Наступна >