shadow_left
Logo
Shadow_R
 
 НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ ІППО
 
Формуймо навички ХХІ сторіччя Надрукувати Надіслати електронною поштою

ImageУ яких умовах працюватиме через 20-30 років сьогоднішній малий школярик -  учень початкової школи? Які навички будуть йому потрібні протягом життя, зважаючи на те, що пенсійного віку він досягне десь у 2060-2070 р.р.?
Учителі мають усвідомлювати свою місію: готувати дітей до професійної діяльності, про яку сьогодні мало що відомо, формувати навички, які в майбутньому забезпечать їхню успішність. 
На початку ХХІ століття понад 250 науковців з 60 наукових організацій та 200 провідних компаній світу запропонували перелік навичок, завдяки яким у ХХІ сторіччі люди зможуть стати успішними в професійній діяльності та особистому житті. Цей перелік отримав назву «Навички ХХІ сторіччя».
Л.Коваленко. Освіта сьогодні: від когнітивної парадигми до «Навичок ХХІ століття»
І.Кузьменчук. Навички ХХІ століття та шкільна освіта
Вікіпедія: Навички ХХІ століття
Intel: Шлях до успіху

ImageНавички ХХІ-го століття не є принципово новими, проте  вони суперактуальні.  До них належать:
Відповідальність, адаптивність, гнучкість у міжособистісних, професійних і соціальних ситуаціях, установлення високих стандартів і цілей для себе й інших, терпимість до чужої точки зору;
комунікативні навички, тобто спроможність до ефективної усної, письмової та мультимедійної комунікації в різних формах і контекстах;
творчість та інтелектуальна активність - розвиток, застосування і доведення нових ідей іншим людям, відкритість і відповідальність перед новими і несподіваними перспективами;
критичне та системне мислення, що зумовлює здійснення обгрунтованого вибору; розуміння взаємозв'язків у складних системах;
інформаційні та медійні навички - аналізу, інтеграції, оцінювання і створення інформації в різних формах і різними засобами;
навички міжособистісної взаємодії та співпраці - здатність працювати в команді та керувати іншими людьми, готовність приймати на себе різні ролі і відповідальність, продуктивно працювати з іншими людьми, поважаючи думку кожного;
виявлення, формулювання і вирішення проблем;
самоспрямування в навчанні і діяльності - усвідомлення власних навчальних потреб, пошук необхідних ресурсів, трансформація знань з однієї системи в іншу;
соціальна відповідальність – здатність діяти відповідально, враховуючи інтереси громади; демонструвати етичну поведінку.
Перелік таких навичок універсальний за змістом і рекомендований для всіх країн, які обирають шлях сталого економічного розвитку. На цей перелік орієнтуються провідні країни світу, оскільки він визначає основні стратегії  освіти майбутнього.
Щоб сформувати «Навички ХХІ сторіччя», школа має оновлювати методи роботи (надавати пріоритети особистісно зорієнтованому навчанню), використовувати нові інструменти навчання (інформаційно-комунікаційні технології) та давати орієнтири життєдіяльності в швидкоплинному світі (виховувати в учнів громадянську, особисту й соціальну відповідальність). Формування цих навичок має спиратися на оновлені стандарти та новітні системи оцінювання, удосконалені навчальні плани та створення такого навчального середовища, у якому учень матиме змогу розвиватися максимально.

 
< Попередня   Наступна >