shadow_left
Logo
Shadow_R
 
 НОВА ВЕРСІЯ САЙТУ ІППО
 
Яке воно, вчительське щастя? Надрукувати Надіслати електронною поштою
 Люди стомилися від нав'язування їм «правильного» й «гармонійного» щастя за формулою «освіта-достаток-сім'я-визнання-кар'єра-самореалізація-запитаність-популярність-слава». На жаль чи на щастя, не всі ланки цього алгоритму підходять учителю.
Нині з абстрактного ідеалу щастя перетворилося на предмет дослідження. «Позитивні» психологи необхідною умовою щасливого життя вважають увіходження особи в стан «потоку». Три базових ресурси потокового стану - час, інформація, енергія.
Якщо двома словами, то «потік» - стан абсолютної зануреності в роботу. Якщо детальніше, то «потік» - особливий стан, котрий досягається через повне злиття особи з її діяльністю. У потоковому стані ми не відчуваємо плину часу, розчиняючись у діяльності, яка видається нам важливою, потрібною й цікавою, забуваємо про голод і спрагу, нехтуємо соціальними ролями і всім-всім-всім...
Можливо, учительське щастя - саме в «потоці»? Якщо говорити про такі спричинені цим станом ознаки, як яскраві комунікативні здібності, підвищена впевненість у собі, уміння переконувати та ефективно розв'язувати проблеми будь-якої складності, то це вже точно про вчителя!
Вікіпедія: Поток (психологія)
Psychologies: Навчитися жити «в потоці»
Як досягти стану потоку?
Михай ЧиксентмихаїНауковці виділяють DeepFlow («глибокий потік», сконцентрованість уваги на роботі, коли оточення й час повністю ігноруються) та SmartFlow - «потік взаємодії», стан, який забезпечує спроможність швидко й легко вирішувати різноманітні задачі спільно з іншими людьми.
Батько «потоку» - американский психолог угорського походження Михай Чиксентмихаї (Mihaly Csikszentmihalyi).
Експериментально доведено, що увійти в потоковий стан буває легше за усвідомлення потреби в розв'язанні проблем і виробленні рішень, за участі в змаганнях та усвідомлення необхідності самоствердження, необхідності дослідження невідомого та відкриття нового. Усе це сприяє вивченню вчителем своїх можливостей, спонукає до спроб їхнього розширення та виходу за межі відомого, а ще - призводить до відкриттів.
 
< Попередня   Наступна >