У світ вийшла Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у СВІТІ». На цю небуденну подію очікувало все українське дошкілля. Творчою групою, багатьма дошкільними навчальними закладами різних регіонів країни пройдено довгий і непростий шлях. На фото. Один із співавторів нової програми Алла Миколаївна Гончаренко, доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КМПУ ім. Б.Д.Грінченка.
…1998 рік. На спільному засіданні Колегії Міністерства освіти України та АПН України затверджено Стандарти дошкільної освіти (Базовий компонент дошкільної освіти в Україні). Поштовхом до створення цього документа був і Закон України «Про дошкільну освіту», де заявлено позицію модернізації дошкільної освіти, процеси інтеграції, орієнтацію на світові освітні пріоритети, потреби суспільства, що стрімко зростають. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні виокремив за основне двоєдине завдання «...створення сприятливих умов для відкриття та освоєння дошкільником двох основних життєвих реалій – власного «Я» та навколишнього світу». Цей документ було адресовано всім педагогічним працівникам дошкільної освіти, батькам вихованців, однак передовсім – науковцям, перед якими постало завдання поетапної розробки інших документів, що наповнять систему дошкільної освіти новими концептуальними підходами, новим змістом, іншими формами. Щоб легше сприйняти філософію Базового компонента дошкільної освіти в Україні, його нові ідеї, виокремлення чи домінування основних положень, перевагу особистісно орієнтованої моделі над навчально-дисциплінарною, логіку структурування 2003 року вийшов Коментар (Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: Наук.-метод. посібн./ Наук. ред. О.Л.Кононко.- К.: Ред. журн. "Дошкільне виховання", 2003.- 243с.). Він став інформаційно-роз’яснювальним місточком між Стандартами (Базовий компонент дошкільної освіти в Україні) та новою програмою. Без його опрацювання розуміння і сприйняття нового програмно-методичного забезпечення може бути дещо утруднене. Невдовзі (2004 р.) творчий колектив науковців та практиків створює нову Програму розвитку та виховання дитини раннього віку «Зернятко» та методичні рекомендації до неї. Зміст Програми базується на науковому доробку вітчизняних і зарубіжних психологів, педагогів, медиків та на дослідженнях авторського колективу, що й стало реалізацією основних концептуальних засад Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Паралельно з розробкою цих документів на сторінках часопису «Дошкільне виховання» періодично висвітлювалися основні концептуальні підходи у створенні нової програми, результати її апробації, наукові, методичні, практичні матеріали, що готували педагога до прийняття вимог сучасності в системі дошкільної освіти, розуміння необхідності іншого змісту іншої програми. Отже, попереду – цікава робота. Хай усе вдається! Алла Миколаївна Гончаренко, доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КМПУ імені Б.Д.Грінченка. Урядовий портал: нові стандарти дошкільної освіти |